柱平原の雄牛/Pillarfield Ox

頑固で気まぐれな牛は、平原の遊牧民にとっては最も派手な呪いを思い起こさせる。

These stubborn and unpredictable oxen inspire the plains nomads' most colorful curses.

ゼンディカー

「その石頭の図体の上で腹を空かせた蚤が千代に栄えんことを、この雌牛め!」
――ゴーマ・ファーダの遊牧民、ブルース・タール

"May starving fleas birth a thousand generations on your stubborn hide, cow!"
――Bruse Tarl, Goma Fada nomad

基本セット2013 コンスピラシー

「この老いぼれの鈍くさい阿呆め!そのスッカラカンの頭に知識を突っ込めるものならそうするさ。お前の頑固さのおかげで俺がどれだけ不利益を被ったか、誰かさんが理解できるようになるだろうからな!」
――ゴーマ・ファーダの遊牧民、ブルース・タール

"You old, immobile clod! If I could stuff your doltish head with knowledge, I'd do it just so someone else could fully comprehend what your stubbornness has cost me!"
――Bruse Tarl, Goma Fada nomad

基本セット2014