Upgrades > FlavoredCookies

※この記事はv. 2.021 に対応中 新クッキーが 13 種。

Flavored cookies(風味付きクッキー)は全体のクッキー生産量にかかる基本倍率 (base multiplier) を 100 % から上げる効果がある。

これらのアイテムを複数所持している場合、効果はかけ合わされる(乗算)*1
例えば「生産倍率 +3%」の効果があるクッキーを 10 枚購入すれば、倍率は 1.03 の 10 乗で 1.344 倍(+34.4%)となる。

v. 2.021 では 172 種類 + seasonal 20 種類 + minigame 5 種類 が確認されている。
+過去の記録
過去の記録
v. 2.018 では 159 種類 + seasonal 20 種類 + minigame 5 種類
v. 2.0045 では 94 種類 + seasonal 20 種類
v. 2.0042 では 83 種類 + seasonal 20 種類
v. 2.003 では 82 種類 + seasonal 20 種類
v. 2.002 では 74 種類 + seasonal 20 種類

※価格編集の際は、値引きアイテムに注意(特にクッキー80%引きの"Divine bakeries")。ソースコードから数値をコピーするのが確実。
※v2.018での追加クッキー(価格は10^(39+(x/2))、ストアに並ぶ値はその20分の1。x=0~20)などは、小数点丸め誤差や計算誤差などで実際の数値とは異なる場合がある。

※ 1,000,000 ( 1 million ) 以上は短縮表記。オンマウスで生の数値および正確な価格。 例 : 5 million
名称 アイコン 出現条件 価格 効果 フレーバーテキスト
Cookie crumbs
クッキーくず
v2.018 から
クッキー所持数 5
legacy(レガシー)を所持
100 生産倍率 +1% There used to be a cookie here. Now there isn't.
Good heavens, what did you DO?!

ここにはクッキーがあった。今はもうない。
なんてこった、何してくれてんだ!
Chocolate chip cookie
チョコレートチップクッキー
v2.018 から
クッキー所持数 50 billion
legacy(レガシー)を所持
1 trillion 生産倍率 +10% This is the cookie you've been clicking this whole time. It looks a bit dented and nibbled on, but it's otherwise good as new.
これは君が四六時中クリックしているクッキー。ちょっとへこんでるし、かじられてるけどそれ以外は新品同様。
Plain cookies
プレーンクッキー
クッキー所持数 50,000 999,999 生産倍率 +1%                           We all gotta start somewhere.
取り敢えず始めないとね。
Sugar cookies
シュガークッキー
クッキー所持数 250,000 5 million Tasty, if a little unimaginative.
おいしい。ちょっと平凡だが。
Oatmeal raisin cookies
オートミールレーズンクッキー
クッキー所持数 500,000 10 million No raisin to hate these.
これを嫌う理由はない
※ raisin と reason をかけたダジャレ
Peanut butter cookies
ピーナッツバタークッキー
クッキー所持数 2.5 million 50 million Get yourself some jam cookies!
ジャムクッキーはお好みでどうぞ!
※米国定番の軽食、ピーナツバター&ジャムサンドイッチ。
Coconut cookies
ココナッツクッキー
クッキー所持数 5 million 100 million 生産倍率 +2% Flaky, but not unreliable. Some people go crazy for these.
ポロポロ剥がれ易いが、信頼までボロボロではない。これが大好きで堪らないって人もいる。
Almond cookies
アーモンドクッキー
v2.0109 から
クッキー所持数 5 million 100 million Sometimes you feel like one of these. Sometimes you don't.
時々食べたくなったり。時々そうでもなかったり。
※元ネタはハーシー社のチョコナッツバー Almond Joy & Mounds の CM より。
Hazelnut cookies
ヘーゼルナッツクッキー
v2.0109 から
クッキー所持数 5 million 100 million Tastes like a morning stroll through a fragrant forest, minus the clouds of gnats.
早朝の散策で、蚊柱の無い、緑の香気溢れる森の中を通り抜けた時のような風味。
Walnut cookies
胡桃クッキー
v2.0109 から
クッキー所持数 5 million 100 million Some experts have pointed to the walnut's eerie resemblance to the human brain as a sign of its sentience - a theory most walnuts vehemently object to.
一部の専門家は、胡桃が知覚を持つ徴候として、人間の脳との不気味な類似性があることを指摘してきた ― その説には大多数の胡桃が猛反発している。
White chocolate cookies
ホワイトチョコレートクッキー
クッキー所持数 25 million 500 million 生産倍率 +2% I know what you'll say. It's just cocoa butter! It's not real chocolate!
言いたいことは分かる。これはただのココアバターだ!本物のチョコじゃない!
Macadamia nut cookies
マカダミアナッツクッキー
クッキー所持数 50 million 1 billion They're macadamn delicious!
くっそウマい!
※ macadamia + damn → makadamn
Double-chip cookies
ダブルチップクッキー
クッキー所持数 250 million 5 billion DOUBLE THE CHIPS
DOUBLE THE TASTY
(double the calories)

二倍のチップ、二倍のうまみ(二倍のカロリー)
White chocolate macadamia nut cookies
ホワイトチョコレートマカダミアナッツクッキー
クッキー所持数 500 million 10 billion Orteil's favorite.
Orteil氏のお気に入り
All-chocolate cookies
オールチョコレートクッキー
クッキー所持数 2.5 billion 50 billion CHOCOVERDOSE.
チョコレート過剰摂取
Dark chocolate-coated cookies
ダークチョコレートコーティングクッキー
クッキー所持数 5 billion 100 billion 生産倍率 +4% These absorb light so well you almost need to squint to see them.
このクッキーは光を良く吸収するので、目を凝らさないと殆ど見つからない。
White chocolate-coated cookies
ホワイトチョコレートコーティングクッキー
These dazzling cookies absolutely glisten with flavor.
フレーバーで完璧にコーティングされてて眩しいくらいピカピカだ。
Eclipse cookies
エクリプスクッキー
クッキー所持数 25 billion 500 billion 生産倍率 +2% Look to the cookie.
そのクッキーの方を見るんだ
※元ネタはこちら。内容の詳細はこちら
Zebra cookies
ゼブラクッキー
クッキー所持数 50 billion 1 trillion ...
Snickerdoodles
スニッカードゥードル
クッキー所持数 250 billion 5 trillion True to their name.
名称に忠実
Stroopwafels
ストロープワッフル
クッキー所持数 500 billion 10 trillion If it ain't dutch, it ain't much.
オランダ製じゃなけりゃ、こんなに多くはなかったろう。
Macaroons
マカルーン
クッキー所持数 2.5 trillion 50 trillion Not to be confused with macarons.
These have coconut, okay?

「マカロン」とごちゃ混ぜにならないように。これはココナッツ入りだ、いいね?
Empire biscuits
エンパイアビスケット
クッキー所持数 5 trillion 100 trillion For your growing cookie empire, of course!
まさに貴殿のクッキー皇国発展の御為!
Madeleines
マドレーヌ
クッキー所持数 25 trillion 500 trillion Unforgettable!
忘れられない!
※ 「失われた時を求めて」の主人公が過去を思い出すきっかけになったもの。
Palmiers
パルミエ
Palmier than you!
君よりオイシイ!
※源氏パイでおなじみ。
Palets
パレット
クッキー所持数 50 trillion 1 quadrillion You could probably play hockey with these.
I mean, you're welcome to try.

これでホッケーが出来るかも。試してみてもいいんだよ。
Sables
サブレ
The name implies they're made of sand. But you know better, don't you?
「原料が砂だということをサブレという名前は示唆している」君はこんな与太話を本気にしないよね。
※ sable はフランス語で「砂まみれ」といった意味合いを持つ
Caramoas
キャラモア
クッキー所持数 500 trillion
Box of brand biscuits (レガシー)を購入
※元ネタのクッキーは Girl Scout Cookie
10 quadrillion 生産倍率 +3% Yeah. That's got a nice ring to it.
言葉の響きがいい
Sagalongs
サガロング
Grandma's favorite?
グランマのお気に入り?
Shortfoils
ショートフォイル
Foiled again!
畜生、また失敗か!
※ ある悪役の決まり文句。ばいきんまんの「ばいばいきーん」のようなもの
Win mints
ウィンミント
They're the luckiest cookies you've ever tasted!
これまで味わった中でも一番幸運なクッキー
Gingerbread men
ジンジャーブレッドマン
クッキー所持数 500 trillion 10 quadrillion 生産倍率 +2% You like to bite the legs off first, right? How about tearing off the arms? You sick monster.
脚から噛みちぎるのがお好き?腕を引き裂くのはどう?まるで病的なモンスターだね。
Gingerbread trees
ジンジャーブレッドツリー
Evergreens in pastry form. Yule be surprised what you can come up with.
クッキー抜き型で作った常緑樹。この発想にはクリスマスもびっくりだ。
※ Yule(北欧の冬至祭 ≒ クリスマス)と You'll を掛けている。
Pure black chocolate cookies
ピュアブラックチョコレートクッキー
クッキー所持数 2.5 quadrillion 50 quadrillion 生産倍率 +4% Dipped in a lab-made substance darker than the darkest cocoa (dubbed "chocoalate").
ラボ製の最も暗いココアより暗い物質に漬け込んだクッキー。(チョコアレートと名付けられている。)
Pure white chocolate cookies
ピュアホワイトチョコレートクッキー
Elaborated on the nano-scale, the coating on this biscuit is able to refract light even in a pitch-black environment.
緻密なこのビスケットのコーティングさえあれば、真っ暗な環境で光を屈折させることができる。
Ladyfingers
レディーフィンガー
クッキー所持数 5 quadrillion 100 quadrillion 生産倍率 +3% Cleaned and sanitized so well you'd swear they're actual biscuits.
洗浄と消毒はバッチリ、紛れも無くビスケットであると誓ってもいいよ。
※別名「サヴォイアルディ」ティラミスによく使われる。
Tuiles
チュイール
クッキー所持数 25 quadrillion 500 quadrillion These never go out of tile.
瓦スタイルは変わらない。
※ never go out of style(決して流行遅れにならない→定番)と tile(瓦)を併せたシャレ
Chocolate-stuffed biscuits
チョコレート入りビスケット
クッキー所持数 50 quadrillion 1 quintillion A princely snack! The holes are so the chocolate stuffing can breathe.
豪勢なお菓子!穴はチョコレートが呼吸できるようになってるよ。
Checker cookies
チェッカークッキー
クッキー所持数 250 quadrillion 5 quintillion A square cookie? This solves so many storage and packaging problems! You're a genius!
四角いクッキーだって?これで多くの保管・包装問題が解決する!きみは天才だ!
Butter cookies
バタークッキー
クッキー所持数 500 quadrillion 10 quintillion These melt right off your mouth and into your heart. (Let's face it, they're rather fattening.)
口の中でほろほろ溶けて、君の心をメロメロにする。(そして君の体をコロコロ肥やす。現実を見るんだ)
Cream cookies
クリームクッキー
クッキー所持数 2.5 quintillion 50 quintillion It's like two chocolate chip cookies! But brought together with the magic of cream! It's fiendishly perfect!
一見ただの 2 枚のチョコチップクッキー!ところがどっこい、クリームの魔法で 1 つに合体!悪魔の発明かってほどに完璧!
Gingersnaps
ジンジャースナップ
クッキー所持数 5 quintillion 100 quintillion 生産倍率 +4% Cookies with a soul. Probably.
魂のこもったクッキーだ。おそらくね。
Cinnamon cookies
シナモンクッキー
クッキー所持数 25 quintillion 500 quintillion The secret is in the patented swirly glazing.
秘密は特許取得済みの渦巻き模様の甘いグレーズ。
Vanity cookies
バニティークッキー
クッキー所持数 50 quintillion 1 sextillion One tiny candied fruit sits atop this decadent cookie.
砂糖漬け果物の欠片が一つ、この退廃的なクッキーにちょこんと坐している。
※恐らくドレンチェリークッキー。「ルビークッキー」とも呼ばれる辺りが Vanity(虚飾)なのか?
Cigars
シガレット
クッキー所持数 250 quintillion 5 sextillion Close, but no match for those extravagant cookie straws they serve in coffee shop those days.
身近な一品だけど、当時のコーヒーショップでストロー代わりに提供するには贅沢すぎるね。
Pinwheel cookies
ピンホイールクッキー
クッキー所持数 500 quintillion 10 sextillion Bringing you the dizzying combination of brown flavor and beige taste!
ブラウンの風味とベージュの甘味のコンビネーションが、君に目玉グルグル攻撃だ!
Fudge squares
四角いファッジ
クッキー所持数 2.5 sextillion 50 sextillion Not exactly cookies, but you won't care once you've tasted one of these. They're so good, it's fudged-up!
正確にはクッキーじゃない。でも 1 個食べればそんなのどうでもよくなる。美味しけりゃいいんだよ、でっち上げでも!
Shortbread bisquit
ショートブレッドビスケット
クッキー所持数 5 sextillion 100 sextillion These rich butter cookies are neither short, not bread. What a country!
このバター豊かなクッキーは短くもないしパンでもない。これだからあの国は!
※ Shortbread の Short は「食感がサクサク、ボロボロ」の意味。英国伝統の菓子。
Millionaire's shortbreads
億万長者のショートブレッド
クッキー所持数 25 sextillion 500 sextillion These thought-provoking layers of creamy chocolate, hard-working caramel and crumbly biscuit in a poignant commentary of class struggle.
上から、リッチなクリーミーチョコレート・粘り強いキャラメル・ボロボロのビスケット。階級闘争を鋭く評釈した、示唆に富む三重層。
Caramel cookies
キャラメルクッキー
クッキー所持数 50 sextillion 1 septillion The polymerized carboxyhydrates adorning these cookies are sure to stick to your teeth for quite a while.
クッキーを飾るこの多糖類は、暫く歯にくっついて離れないよ、きっと。
Pecan sandies
ペカンサンディ
v2.003 から
クッキー所持数 250 sextillion 5 septillion 生産倍率 +4% Stick a nut on a cookie and call it a day! Name your band after it! Whatever!
ナッツをクッキーに突っ刺したものを今日びこう呼ぶ!こいつを名付け直してくれ!何でもいい!
Moravian spice cookies
モラヴィアンスパイスクッキー
v2.003 から
クッキー所持数 500 sextillion 10 septillion Popular for being the world's moravianest cookies.
世界的人気のモラヴィアのクッキー。
Anzac biscuits
アンザックビスケット
v2.003 から
クッキー所持数 2.5 septillion 50 septillion Army biscuits from a bakery down under, containing no eggs but yes oats.
メイド・イン・オーストラリアの軍用ビスケット。卵は入ってないけどオーツ麦なら。
※ down under:南半球(主に豪州)
※ Anzac:Australia and New Zealand Army Corps の略 卵が不足した第一次大戦中、保存が効くため戦闘糧食に用いられたのが由来。
Buttercakes
バターケーキ
v2.003 から
クッキー所持数 5 septillion 100 septillion Glistening with cholesterol, these cookies moistly straddle the line between the legal definition of a cookie and just a straight-up stick of butter.
コレステロールで艶々のこいつは果たしてクッキーと言えるのか、それとも只の棒バターなのか。両者の法的定義の境界線をべっとりと跨いでやがる。
Ice cream sandwiches
アイスクリーム・サンドウィッチ
v2.003 から
クッキー所持数 25 septillion 500 septillion In an alternate universe, "ice cream sandwich" designates an ice cream cone filled with bacon, lettuce, and tomatoes. Maybe some sprinkles too.
とある別の宇宙では、「アイスクリーム・サンドウィッチ」とはベーコン、レタス、トマトをアイスクリーム・コーンに詰めたものを指す。多分トッピングも少々。
Frozen Deconstructed BLT Sandwich というものがあってだな…。
Pink biscuits
ピンクビスケット
v2.0045 から
クッキー所持数 50 septillion 1 octillion 生産倍率 +4% One of the oldest cookies. Traditionally dipped in champagne to soften it, because the French will use any opportunity to drink.
最古のクッキーの一つ。 シャンパンに浸し柔らかくして頂くのが伝統。フランス人はしょっちゅう飲んでるからね。
※ビスキュイローズ(シャンパーニュ地方のお菓子)
Whole-grain cookies
全粒粉クッキー
v2.0045 から
クッキー所持数 250 septillion 5 octillion Covered in seeds and other earthy-looking debris. Really going for that "5-second rule" look.
種子や土っぽい粉屑に覆われている。マジ「5秒ルール」適用したくなる見た目。
Candy cookies
飴入りクッキー
v2.0045 から
クッキー所持数 500 septillion 10 octillion These melt in your hands just a little bit.
手に取るとちょっと溶けちゃう。
Big chip cookies
チョコチャンククッキー
v2.0045 から
クッキー所持数 2.5 octillion 50 octillion You are in awe at the size of these chips. Absolute units.
チョコチップの大きさに平伏してしまいそう。圧倒的塊がゴロゴロ。
※ Absolute unit:圧倒的存在(主に質量体積的な)を指す meme
One chip cookies
ちょっとチップクッキー
v2.0045 から
クッキー所持数 5 octillion 100 octillion 生産倍率 +1% You get one.
ポチッとだけ。
Sprinkles cookies
スプリンクルクッキー
v2.0045 から
クッキー所持数 25 octillion 500 octillion 生産倍率 +4% A bit of festive decorating helps hide the fact that this might be one of the blandest cookies you've ever tasted.
どんなに平々凡々で味気ないクッキーだったとしても、ちょいとカラフルにデコってしまえば気付かれない。
Peanut butter blossoms
ピーナツバターブロッサム
v2.0045 から
クッキー所持数 50 octillion 1 nonillion Topped with a scrumptious chocolate squirt, which is something we really wish we didn't just write.
トッピングはすっごく美味しいチョコの噴出物…まぁ、それについて言明するのは断固ナシで。
※ハー○ーのキスチョコ。「キスチョコ 臭い」で検索すると作者が言い淀む理由が解る。
No-bake cookies
ノーベイククッキー
v2.0045 から
クッキー所持数 250 octillion 5 nonillion You have no idea how these mysterious oven-less treats came to be or how they hold their shape. You're thinking either elephant glue or cold fusion.
オーブン要らずの謎クッキー。どうやって作るのか、どうして形を保ってるのか皆目解らない。たぶん象にも負けない強力接着剤か冷蔵庫で固めたか。
※オートミールとナッツをピーナツバターで繋ぎ冷やし固めたもの。小麦粉のクッキー生地を生食する「クッキードゥ」とは別物。
Florentines
フロランタン
v2.0045 から
クッキー所持数 500 octillion 10 nonillion These make up for being the fruitcake of cookies by at least having the decency to feature chocolate.
少なくともチョコを主役に引き立てていた点で、辛うじてクッキーと呼べるナッツのキャラメル固め。
※向こうではドライフルーツやナッツを飴で固めたものも fruitcake と呼ぶそうです。フロランタンも一見それに似ているので(特にこれ)…という解釈にしてみました。
とは言え正解が解らないので、適訳がありましたら修正お願い致します。
Chocolate crinkles
チョコレートクリンクル
v2.0045 から
クッキー所持数 2.5 nonillion 50 nonillion Non-denominational cookies to celebrate year-round deliciousness, and certainly not Christmas or some other nonsense.
日々の生活で味わう美味しさに感謝し称える、宗教とは無関係のクッキー。勿論クリスマスやその他の無意味な行事なんて論外。
Maple cookies
メープルクッキー
v2.0045 から
クッキー所持数 5 nonillion 100 nonillion Made with syrup from a land where milk comes in bags, instead of spontaneously pooling at the bottom of your screen depending on your achievements.
ミルクが(実績に応じて画面下に勝手に溜まっていくのではなく)袋詰めにされるお国の樹液で作られたもの。
※ Milk Bag Canada で検索
Persian rice cookies
ペルシャの米粉クッキー
v2.01 から
クッキー所持数 25 nonillion 500 nonillion 生産倍率 +4% Rose water and poppy seeds are the secret ingredients of these small, butter-free cookies.
バター不使用の小さなクッキー、隠し味はバラの蒸留水とケシの実。
※ Nan-e Berenji(ナン・エ・ベレンジー)イランのクッキー。
Norwegian cookies
ノルウェーのクッキー
v2.01 から
クッキー所持数 50 nonillion 1 decillion A flat butter cookie with a sliver of candied cherry on top. It is said that these illustrate the bleakness of scandinavian existentialism.
薄っぺらなバタークッキーに、砂糖漬けチェリーの欠片が一粒だけちょこんと。スカンジナビア人の実存主義の寒々しさを例えているのだとか。
※デンマークの「憂鬱の哲学者」キルケゴール。「死に至る病とは絶望のことである」で知られる。
Crispy rice cookies
クリスピーライスクッキー
v2.01 から
クッキー所持数 250 nonillion 5 decillion Fun to make at home! Store-bought cookies are obsolete! Topple the system! There's marshmallows in these! Destroy capitalism!
おうちで楽しく手作り! 市販のクッキーは時代遅れ! 市場体制を転覆せよ! そいつはマシュマロ入りだ! 打倒資本主義!
※ケロッグ社のライスクリスピートリート。同社サイトに自社製シリアルを使用したレシピが載っており簡単に作れる。結局は材料購入しないと始まらないが。
Ube cookies
ウベクッキー
v2.01 から
クッキー所持数 500 nonillion 10 decillion The tint is obtained by the use of purple yams. According to color symbolism, these cookies are either noble, holy, or supervillains.
この色合いは原材料の紫ヤム芋に由来。色彩象徴によると、このクッキーは貴人、聖人、或いは極悪人のいずれかに該当する。
※「ウベ」はフィリピン語。
Butterscotch cookies
バタースコッチクッキー
v2.01 から
クッキー所持数 2.5 decillion 50 decillion The butterscotch chips are just the right amount of sticky, and make you feel like you're eating candy.
バタースコッチチップが丁度いい感じに粘っこくて、飴食べてる気分になってくるよ。
Speculaas
スペキュラース
v2.01 から
クッキー所持数 5 decillion 100 decillion These crunchy, almost obnoxiously cinnamony cookies are a source of dutch pride. About the origin of the name, one can only speculate.
ザクザクの食感と、げんなりする程シナモンが効いたこのクッキーは、オランダ人の誇りの源。名前の起源に関しては、すべ足らず推測しかできない。
※ Speculaas と speculate(推測する)を掛けている。由来はこちら。因みに風味的には Bastenaken cookies と似ている
Chocolate oatmeal cookies
チョコレートオートミールクッキー
v2.0109 から
クッキー所持数 25 decillion 500 decillion 生産倍率 +4% These bad boys compensate for lack of a cohesive form and a lumpy, unsightly appearance by being just simply delicious. Something we should all aspire to.
このワイルドでマッシブなクッキーは、デコボコと纏まりの悪い不格好な見た目を、素朴な美味しさ一本でカバーしている。俺達もこうありたいね。
※ bad boys:スラングで「(不良少年が好みそうな)カッコいい物」。食べ物を指す場合「美味しいがジャンクで見た目とカロリーのヤバい奴」的なニュアンスがあるように思う。
Molasses cookies
モラセスクッキー
v2.0109 から
クッキー所持数 50 decillion 1 undecillion Sticky, crackly, and dusted in fine sugar.
Some lunatics have been known to eat these with potatoes.

べとつき、ひび割れ、精製糖が振りかけてある。
これをジャガイモで作って食べる変人が一定数いることが知られている。
※ググるとマッシュポテトを混ぜるレシピが割と存在する。カロリーダウン効果があるらしい。
Biscotti
ビスコッティ
v2.0109 から
クッキー所持数 250 decillion 5 undecillion Almonds and pistachios make these very robust cookies slightly more interesting to eat than to bludgeon people with.
この非常に堅固な棍棒状クッキーで誰かを殴りつけるより、これを食べてみたいと僅かでも思うなら、それはアーモンドとピスタチオのお陰だ。
Waffle cookies
ワッフルクッキー
v2.0109 から
クッキー所持数 500 decillion 10 undecillion Whether these are cookies with shockingly waffle-like features or simply regular cookie-sized waffles is a debate we're not getting into here.
ワッフルに似たインパクトある見た目のクッキーだろうが、単に一般的クッキーサイズのワッフルだろうが、ここで討論は受け付けない。
Custard creams
カスタードクリーム
v2.016 から
クッキー所持数 2.5 undecillion 50 undecillion British lore pits these in a merciless war against bourbon biscuits.
The filling evokes vanilla without quite approaching it.
They're tastier on the inside!

宿敵ブルボンビスケットとの熾烈な争いは英国の伝統。
中のクリームはバニラ風味で、離れていても匂いが判る。
内側の方が美味しいよ!
※ 1908 年誕生。中身はカスタード風味のバタークリーム。因みに英国のカスタードパウダーには卵が入っていない。
Bourbon biscuits
ブルボンビスケット
v2.016 から
クッキー所持数 5 undecillion 100 undecillion Two chocolate biscuits joined together with even more chocolate.
The sworn rivals of custard creams, as legend has it.
They're tastier on the inside!

二枚のチョコレートビスケットを更なるチョコレートで統合。
言い伝えでは、カスタードクリームの因縁のライバル。
※ 1910 年誕生。名前の由来はフランスのブルボン王朝らしい。同名の日本のお菓子メーカーとは無関係。
Mini-cookies
ミニクッキー
v2.016 から
クッキー所持数 25 undecillion 500 undecillion 生産倍率 +5% Have you ever noticed how the smaller something is, the easier it is to binge on it?
どうして小さな物ほどあっさり食べ過ぎてしまうのかと、ふと思ったことはないかい?
Whoopie pies
ウーピーパイ
v2.018 から
クッキー所持数 50 undecillion 1 duodecillion 生産倍率 +5% Two chocolate halves joined together by a cream filling. It's got no eyebrows, but you never noticed until now.
半分にしたチョコレートをクリームの詰め物でくっつけた。眉毛はないんだけど、今まで気付かなかったでしょ。
※米国の女優ウーピー・ゴールドバーグは眉毛のないスタイルで有名。
Caramel wafer biscuits
キャラメルウェハービスケット
v2.018 から
クッキー所持数 158.114 undecillion 3.162 duodecillion Coated in delicious chocolate. As many layers as you'll get in a biscuit without involving onions.
とても美味しいチョコレートでコーティング。タマネギを入れずにビスケットの中に作れる層としては最多。
Chocolate chip mocha cookies
チョコレートチップモカクッキー
v2.018 から
クッキー所持数 500 undecillion 10 duodecillion Mocha started out as an excuse to smuggle chocolate into coffee. And now, in a poignant display of diplomacy and cultural exchange, it's bringing coffee to chocolate cookies.
モカはコーヒーにチョコレートをこっそり混ぜ込む口実として始まった。そして今度は外交と文化交流の痛々しい展示の中で、チョコレートクッキーにコーヒーを持ち込んでいる。
Earl Grey cookies
アールグレイクッキー
v2.018 から
クッキー所持数 1.581 duodecillion 31.623 duodecillion Captain Picard's favorite.
ピカード艦長のお気に入り。
※『スタートレック』に登場する人物で、アールグレイティーが好物。
Chai tea cokkies
チャイクッキー
v2.021 から
クッキー所持数 1.581 duodecillion 31.623 duodecillion 生産倍率 +5% Not exactly Captain Picard's favorite, but I mean, these will do in a pinch.
Corn syrup cookies
コーンシロップクッキー
v2.018 から
クッキー所持数 5 duodecillion 100 duodecillion The corn syrup makes it extra chewy. Not the type of stuff you'd think to put in a cookie, but bakers make do.
コーンシロップのおかげでものすごい噛みごたえ。クッキーに分類しようとは思わないタイプのものだろうが、焼き菓子屋はそれで済ませてしまった。
Icebox cookies
冷凍室クッキー
v2.018 から
クッキー所持数 15.811 duodecillion 316.228 duodecillion Can be prepared in a variety of shapes with a variety of ingredients. Made by freezing dough before baking it, mirroring a time-proven medieval torture practice. Gotta keep them guessing.
様々な素材で様々な形状に調理される。実績のある中世の拷問行為に似せて、焼く前に凍らせた生地で作られている。やつらに知られないようにしよう。
Graham crackers
グラハムクラッカー
v2.018 から
クッキー所持数 50 duodecillion 1 tredecillion Inspired in their design by the wish to live a life of austere temperance, free from pleasure or cheer; it's no wonder these are so tasty.
その設計は厳格に節制された人生を送りたいという願いに触発されており、喜びや楽しさとは無縁だ。それゆえこれほどおいしいのも当然である。
※菜食・禁酒主義や全粒粉の摂取を推奨したアメリカの牧師シルベスター・グラハムにちなむ。
Hardtack
堅パン
v2.018 から
クッキー所持数 158.114 duodecillion 3.162 tredecillion Extremely hard and, if we're being honest, extremely tack.
If you're considering eating this as a fun snack, you probably have other things to worry about than this game, like getting scurvy or your crew fomenting mutiny.

極めて堅く、そして正直言うと極めてパン。
もしこれを素敵なおやつとして食べることを考えているなら、このゲームより心配すべきことがあるだろう。壊血病になることとか反乱を煽動している乗組員とか。
※Hardtackのtackは食べ物を意味する英国の船乗りの俗語。長期間陸を離れる大航海時代の船乗りにはビタミンC欠乏による壊血病が蔓延していた。
Cornflake cookies
コーンフレーククッキー
v2.018 から
クッキー所持数 500 duodecillion 10 tredecillion They're grrrrrroovy! Careful not to let it sit in your milk too long, lest you accidentally end up with a bowl of cereal and get confused.
でっっっっっっこぼこ! 牛乳に浸し過ぎないように気を付けて。さもないとうっかりシリアルの鉢を前に途方に暮れる羽目になるから。
※なおgroovyは「溝がある」の他に「イカしてる」という意味を持つ。
Tofu cookies
豆腐クッキー
v2.018 から
クッキー所持数 1.581 tredecillion 31.623 tredecillion There's really two ways to go with tofu cooking; either it asserts itself in plain sight or it camouflages itself in the other ingredients. This happens to be the latter, and as such, you can't really tell the difference between this and a regular cookie, save for that one pixel on the left.
実のところ豆腐を上手く調理するにはふたつ方法がある。豆腐にわかりやすく自己主張させるか、他の材料に混ぜてごまかすかだ。たまたまこれは後者であるので、これはマジで普通のクッキーと見分けがつかない。左側にある1ピクセルを除けば。
Gluten-free cookies
グルテンフリークッキー
v2.018 から
クッキー所持数 1.581 tredecillion 31.623 tredecillion Made with browned butter and milk to closely match the archetypal chocolate chip cookie.
For celiacs, a chance to indulge in a delicious risk-free pastry. For others, a strangely threatening confection whose empty eyes will never know heaven nor hell.

典型的なチョコチップクッキーにも劣らないように、ブラウンバターと牛乳で作られる。
セリアック病患者にとっては危険のないおいしい焼き菓子に夢中になるチャンスである。他の人にとっては変に不安をあおるお菓子。感情に乏しい彼らの目は天国も地獄も知ることはない。
※セリアック病患者がグルテンを摂取すると腸が炎症を起こし栄養失調に陥ってしまう。
Russian bread cookies
ロシアンブレッドクッキー
v2.018 から
クッキー所持数 5 tredecillion 100 tredecillion Also known as alphabet cookies; while most bakers follow the recipe to the letter, it is said that some substitute the flour for spelt. But don't take my word for it.
別名アルファベットクッキー。多くの菓子職人がレシピに厳密に従う一方で、スペルト小麦を小麦で代用している者もいるという。しかし私の話を真に受けないでほしい。
※スペルト小麦は古代ヨーロッパから栽培されてきた小麦の一種。
※letter、spelt(spellの過去分詞と同じ綴り)、wordと文字に関連する単語をちりばめている。
Lebkuchen
レープクーヘン
v2.018 から
クッキー所持数 15.811 tredecillion 316.228 tredecillion Diverse cookies from Germany, fragrant with honey and spices, often baked around Christmas.
Once worn by warriors of old for protection in battle.
+5 STR, +21% magic resistance.

はちみつとスパイスのいい匂いがするドイツの多様なクッキーで、クリスマスの頃によく焼かれる。
戦闘の中での防御のため、かつて古の戦士たちによって着用された。
筋力+5、魔法抵抗+21%。
Aachener Printen
アーヘナープリンテン
v2.018 から
クッキー所持数 50 tredecillion 1 quattruodecillion The honey once used to sweeten these gingerbread-like treats has since been swapped out for beet sugar, providing another sad example of regressive evolution.
かつてこのジンジャーブレッドのようなお菓子を甘くするために使われた蜂蜜は今は甜菜糖に置き換えられ、退行進化の悲しい一例に成り果てた。
※1806年、ナポレオンの大陸封鎖令によりヨーロッパに砂糖が輸入されなくなり、高価な蜂蜜や砂糖のかわりに甜菜糖が広まった。
Canistrelli
カニストレリ
v2.018 から
クッキー所持数 158.114 tredecillion 3.162 quattruodecillion A dry biscuit flavored with anise and wine, tough like the people of Corsica where it comes from.
アニスとワインで風味をつけた、発祥の地コルシカ島の人々のように頑丈なビスケット。
※コルシカ島は地中海にあるフランス領の島。アニスは甘い香りのスパイス。
Nice biscuits
ニースビスケット
v2.018 から
クッキー所持数 500 tredecillion 10 quattruodecillion Made with coconut and perfect with tea. Traces its origins to a French city so nice they named it that.
ココナッツが使われていて紅茶にぴったり。とてもナイスなのでニースと名付けられたフランスの都市に由来する。
※もちろんジョーク。だけどこのクッキーがニースにちなんで名付けられたのは本当らしい。
French pure butter cookies
フレンチピュアバタークッキー
v2.018 から
クッキー所持数 1.581 quattruodecillion 31.623 quattruodecillion You can't tell what's stronger coming off these - the smell of butter or condescension.
このクッキーからより強く漂ってくるものが、バターの香りなのか慇懃無礼なのか判別できない。
Petit beurre
プチバター
v2.018 から
クッキー所持数 1.581 quattruodecillion 31.623 quattruodecillion An unassuming biscuit whose name simply means "little butter". Famed and feared for its four ears and forty-eight teeth.
When it hears ya, it'll get ya...

単に「小さなバター」を意味する名前を持つ控えめなビスケット。4つの耳と48本の歯で有名で、かつ恐れられている。
君の声を聞いたなら、君を捕まえにやってくる……。
※縁につけられた模様が耳と歯を表しているという。
Nanaimo bars
ナナイモバー
v2.018 から
クッキー所持数 5 quattuordecillion 100 quattruodecillion A delicious no-bake pastry hailing from Canada. Probably beats eating straight-up snow with maple syrup poured on it, but what do I know.
カナダからやってきたとても美味しい焼かないお菓子。そのままの雪にメープルシロップをかけて食べるよりたぶんいいと思うけど、どうかな。
Berger cookies
バーガークッキー
v2.018 から
クッキー所持数 15.811 quattruodecillion 316.228 quattruodecillion Messily slathered with chocolate fudge, but one of the most popular bergers of Baltimore, along with the triple fried egg berger and the blue crab cheeseberger.
チョコレートファッジをめちゃくちゃに塗りたくられているが、トリプルフライドエッグバーガーやアオガニチーズバーガーと並んでボルチモアではとても人気のあるバーガー。
※burgerとbergerをかけた言葉遊び。
Chinsuko
ちんすこう
v2.018 から
クッキー所持数 50 quattuordecillion 1 quindecillion A little piece of Okinawa in cookie form. Part of a Japanese custom of selling sweets as souvenirs. But hey, pressed pennies are cool too.
クッキーの形をした小さな沖縄の欠片。お土産としてお菓子を売るのは日本には欠かせない慣習。でもさ、スーベニアメダルだって素敵じゃん?
※スーベニアメダルは硬貨を押し潰して文字や絵柄のついたメダルにしたもの。米国発祥で、よく観光地に作るための機械がある。なお日本の硬貨で行うことは法律上禁止されている。
Panda koala biscuits
パンダコアラビスケット
v2.018 から
クッキー所持数 50 quattuordecillion 1 quindecillion Assorted jungle animals with equally assorted fillings.
Comes in chocolate, strawberry, vanilla and green tea.
Eat them all before they go extinct!

ジャングルの動物たちを取り揃え、中身も同様に取り揃えてる。
チョコレートにイチゴ、バニラや抹茶もあるよ。
絶滅する前に食べ尽くしちゃって!
※明治製菓の「こんにちはパンダ」とロッテの「コアラのマーチ」。
Putri salju
白雪
v2.018 から
クッキー所持数 158.114 quattruodecillion 3.162 quindecillion A beloved Indonesian pastry; its name means "snow princess", for the powdered sugar it's coated with. Had we added these to Cookie Clicker some years ago, this is where we'd make a reference to that one Disney movie, but it's probably time to let it go.
インドネシアで愛されているお菓子。その名前は「雪の女王」を意味する。表面を覆う粉砂糖がその理由である。もしこれを数年前にクッキークリッカーに追加していたら、ここにはとあるディズニー映画への言及をしていただろうが、今はありのままにしておくべきだろう。
Milk cookies
ミルククッキー
v2.018 から
クッキー所持数 500 quattuordecillion 10 quindecillion Best eaten with a tall glass of chocolate.
背の高いコップ一杯のチョコレートと一緒にどうぞ。
※チョコレートと牛乳を入れ替えた言葉遊び。
Kruidnoten
クラウドノーテン
v2.021 から
クッキー所持数 1.581 quindecillion 31.623 quindecillion 生産倍率 +5% A festive dutch favorite; tiny cinnamony bites sometimes coated in chocolate. The name translates roughly to "kruidnoten".
Marie biscuits
マリービスケット
v2.021 から
クッキー所持数 250 quattuordecillion 100 quindecillion Pleasantly round, smoothly buttery, subtly vanilla-flavored, ornately embossed, each ridge represents a person Marie killed in prison.
Meringue cookies
メレンゲクッキー
v2.021 から
クッキー所持数 15.811 quindecillion 316.228 quindecillion Probably the most exciting thing you can make out of egg whites. Also called forgotten cookies, due to the recipe being once lost in a sealed mystical vault for 10,000 years.
Yogurt cookies
ヨーグルトクッキー
v2.021 から
クッキー所持数 50 quindecillion 1 sexdecillion Augmented by the wonders of dairy, these cookies are light and fluffy and just one more thing for the lactose-intolerant to avoid.
Truly for the cultured among us.
Thumbprint cookies
拇印クッキー
v2.021 から
クッキー所持数158.114 quindecillion 3.162 sexdecillion Filled with jam and sometimes served in little paper cups. No longer admissible as biometric evidence in court. We're not having a repeat of that whole mess.
Pizzelle
ピッツェル
v2.021 から
クッキー所持数 500 quindecillion 10 sexdecillion Thin, crisp waffle cookies baked in a bespoke iron following an ancient Italian recipe.
These cookies have been around for a long, long time.
These cookies have seen things.
Butter horseshoes
バターホースシュー
クッキー所持数 5 sextillion
Tin of butter cookies (レガシー)を購入
100 sextillion 生産倍率 +4% It would behoove you to not overindulge in these.
何かの熱中防止に必要な存在。
※ 馬に蹴られて目を覚ませという意味か。
Butter pucks
バターパック
クッキー所持数 25 sextillion
Tin of butter cookies (レガシー)を購入
500 sextillion Lord, what fools these mortals be! (This is kind of a hokey reference.)
ご主人様、人間って何て愚かなんでしょう!(引用違うって突っ込んでもいんよう。)
※ テキストの引用元は「真夏の夜の夢」妖精 Puck の台詞。更に hokey の意味は「でっち上げ」。Ice hockey の Puck と二重に掛けたシャレ。
Butter knots
バターノット
クッキー所持数 50 sextillion
Tin of butter cookies (レガシー)を購入
1 septillion Look, you can call these pretzels if you want, but you'd just be fooling yourself, wouldn't you?
ほら、欲しいのならこのプレッツェルあげるよ。ただ君さ、思い違いなんてしてないよね?
※ プレッツェルは形状が似ているが別物。
Butter slabs
バタースラブ
クッキー所持数 250 sextillion
Tin of butter cookies (レガシー)を購入
5 septillion Nothing butter than a slab to the face.
痛いビンタより、この板いバタークッキーの方が遥かにベター。
※ Nothing better than a slap in the face with a wet fish.「生魚でビンタされる(=侮辱や災難)よりはマシ」に butter, slab(板)を掛けている。
Butter swirls
バタースワール
クッキー所持数 500 sextillion
Tin of butter cookies (レガシー)を購入
10 septillion These are equal parts sugar, butter, and warm fuzzy feelings - all of which cause millions of deaths everyday.
等分の砂糖とバター、そして暖かくハッピーな気持ちで出来ている ― そのどれもが毎日数百万もの死を招いている。
※ warm fuzzy feelings には「お世辞」「生暖かい気持ち」の意味も。
Fig gluttons
フィググラトン
クッキー所持数 250 trillion
Box of brand biscuits (レガシー)を購入
5 quadrillion 生産倍率 +2% Got it all figured out.
全てを解明した。
※fig-gluttons → figglu-ttons → figure-out なお元ネタのクッキーは Fig Newtons
Loreols
ロレオル
Because, uh... they're worth it?
だから、えっと、無駄じゃないよ?
※元ネタのクッキーは Oreo
Jaffa cakes
ジャファケーキ
If you want to bake a cookie from scratch, you must first build a factory.
真に一からクッキーを焼こうとするなら、まずは工場から造らなきゃ。
Grease's cups
グリースカップ
Extra-greasy peanut butter.
超潤滑ピーナッツバター
※元ネタのお菓子は Reese's Peanut Butter Cups
Digits
デジット
Three flavors, zero phalanges.
3つのフレーバー、骨はなし
Lombardia cookies
ロンバルディアクッキー
v2.003 から
クッキー所持数 250 quintillion
Box of brand biscuits (レガシー)を購入
5 sextillion 生産倍率 +3% These come from those farms with the really good memory.
まこと良き思い出のある農場からもたらされたクッキー
※米国ペパリッジファーム社のミラノクッキー。ミラノはロンバルディアの州都、「まこと良き思い出」は創業エピソードに由来する。
Bastenaken cookies
バステナーケンクッキー
v2.003 から
French cookies made of delicious cinnamon and candy sugar. These do not contain Nuts!
美味しいシナモンと氷砂糖で作ったフレンチクッキー。ナッツは入っていないよ!
※ベルギーのカラメルビスケットでお馴染み。Bastenakenは蘭語。仏語ではバストーニュ。
Festivity loops
お祝いドーナツクッキー
v2.01 から
クッキー所持数 2.5 quadrillion
Box of brand biscuits (レガシー)を購入
5 septillion 生産倍率 +2% These garish biscuits are a perfect fit for children's birthday parties or the funerals of strange, eccentric billionaires.
このケバケバしいビスケットは子供の誕生日パーティーに、或いは、奇人変人で酔狂な億万長者の葬式にピッタリ。
Havabreaks
キットカット
v2.021 から
クッキー所持数 250 septillion
Box of brand biscuits (レガシー)を購入
5 octillion 生産倍率 +2% You can snap the sections neatly or just bite into the whole thing like some kind of lunatic. Some oversea countries manufacture these in hundreds of unique flavors, such as green tea, lobster bisque, and dark chocolate.
Zilla wafers
ジラウエハース
v2.021 から
クッキー所持数 250 octillion
Box of brand biscuits (レガシー)を購入
5 nonillion Popular vanilla-flavored biscuits that somehow keep ending up in banana pudding.
Themed after a beloved radioactive prehistoric monster, for some reason.
Dim Dams
ティムダム
v2.021 から
Two biscuits joined by chocolate and coated in even more chocolate.
You wonder - which one is the dim, and which one is the dam?
British tea biscuits
英国式紅茶のお供のビスケット
クッキー所持数 5 trillion
Tin of British tea biscuits (レガシー)を購入
※最初は 1 枚だけ店頭出現、購入の度に順次開放
100 trillion 生産倍率 +2% Quite.
かなり。
Chocolate british tea biscuits
英国式紅茶のお供のチョコレートビスケット
Yes, quite.
うん、かなり。
Round british tea biscuits
英国式紅茶のお供の丸いビスケット
Yes, quite riveting.
うん、かなりおいしいよ。
Round chocolate british tea biscuits
英国式紅茶のお供の丸いチョコレートビスケット
Yes, quite riveting indeed.
うん、実においしい。
Round british tea biscuits with heart motif
英国式紅茶のお供のハートモチーフ付き丸いビスケット
Yes, quite riveting indeed, old chap.
うん、これは実においしいね、君。
Round chocolate british tea biscuits with heart motif
英国式紅茶のお供のハートモチーフ付き丸いチョコレートビスケット
I like cookies.
クッキー大好き。
Rose macarons
ローズマカロン
クッキー所持数 500
Box of macarons (レガシー)を購入
9,999 生産倍率 +3% Although an odd flavor, these pastries recently rose in popularity.
風変わりなフレーバーだが、最近は人気の味に成った。
Lemon macarons
レモンマカロン
クッキー所持数 500,000
Box of macarons (レガシー)を購入
10 million Slightly acid, delightful treats.
ほのかな酸味が効いてて最高のごちそうだ。
Chocolate macarons
チョコレートマカロン
クッキー所持数 500 million
Box of macarons (レガシー)を購入
10 billion They're like sweet tiny burgers!
甘くて小さなバーガーみたい。
Pistachio macarons
ピスタチオマカロン
クッキー所持数 500 billion
Box of macarons (レガシー)を購入
10 trillion Pistachio shells now removed after multiple complaints.
多数の苦情を受け、ピスタチオの殻は取り除かれた。
Hazelnut macarons
ヘーゼルナッツマカロン
クッキー所持数 500 trillion
Box of macarons (レガシー)を購入
10 quadrillion These go especially well with coffee.
特にコーヒーと良く合う。
Violet macarons
すみれマカロン
クッキー所持数 500 quadrillion
Box of macarons (レガシー)を購入
10 quintillion It's like spraying perfume into your mouth!
まるで口の中に香水を吹きかけたよう!
Caramel macarons
キャラメルマカロン
クッキー所持数 500 quintillion
Box of macarons (レガシー)を購入
10 sextillion The saltiest, chewiest of them all.
この中で一番塩気とかみ応えがある
Licorice macarons
甘草マカロン
クッキー所持数 500 sextillion
Box of macarons (レガシー)を購入
10 septillion Also known as "blackarons".
「黒マカロン」としても知られる。
Profiteroles
プロフィトロール
v2.016 から
クッキー所持数 500 octillion
Box of pastries (レガシー)を購入
10 nonillion 生産倍率 +4% Also known as cream puffs, these pastries are light, fluffy, filled with whipped cream and fun to throw at people when snowballs are running scarce.
プチシュークリームとしても知られる、軽くフワフワでホイップクリームで満たされたペストリー。雪玉不足になった時、人に投げつけても楽しい。
Jelly donut
ジャムドーナツ
v2.016 から
クッキー所持数 50 nonillion
Box of pastries (レガシー)を購入
1 decillion Guaranteed to contain at least 0.3% jelly filling, or your money back.
You can still see the jelly stab wound!

ジャム充填率が最低限の 0.3 % を満たさない場合、返金が保証されている。
刺し傷からはジャムがまだ見えてる!
Glazed donut
グレーズドーナツ
v2.016 から
クッキー所持数 5 decillion
Box of pastries (レガシー)を購入
100 decillion Absolutely gooey with sugar. The hole is the tastiest part!
砂糖で完全にドロドロベタベタ。一番美味しいのは穴の部分!
Chocolate cake
チョコレートケーキ
v2.016 から
クッキー所持数 500 decillion
Box of pastries (レガシー)を購入
10 undecillion The cake is a Portal reference!
ケーキは「ポータル」に関係があるよ!
※ Portal:一人称視点のパズルゲーム。「解けたら(チョコレート)ケーキをあげるよ」とプレイヤーを何度も釣ってくる。
Strawberry cake
苺のショートケーキ
v2.016 から
クッキー所持数 50 undecillion
Box of pastries (レガシー)を購入
1 duodecillion It's not easy to come up with flavor text for something as generic as this, but some would say it's a piece of cake.
これほど一般的なもののフレーバーテキストを考えるのは結構大変なんだよね。こんなんラクショーっと、ヘーキヘーキって人もいるだろうけどさ。
※ a piece of cake:朝飯前
Apple pie
アップルパイ
v2.016 から
クッキー所持数 5 duodecillion
Box of pastries (レガシー)を購入
100 duodecillion It is said that some grandmas go rogue and bake these instead.
グランマの何人かは命令を聞かずクッキーの代わりにこれを焼くという。
※アメリカ家庭スイーツの定番。「Rogue Apple Pie Moonshine」というアップルパイ風味のウィスキーとも関係があるのだろうか。
Lemon meringue pie
レモンメレンゲパイ
v2.016 から
クッキー所持数 500 duodecillion
Box of pastries (レガシー)を購入
10 tredecillion Meringue is a finicky substance made of sugar and egg whites that requires specific atmospheric conditions to be baked at all. The lemon, as far as we can tell, isn't nearly as picky.
メレンゲとは砂糖と卵白で作る非常にデリケートな物質で、綺麗に焼き上げるには大気状態が一定でないと駄目。レモンの方は、まあ恐らく、放っといても大丈夫。
Butter croissant
バタークロワッサン
v2.016 から
クッキー所持数 50 tredecillion
Box of pastries (レガシー)を購入
1 quattuordecillion Look around.
A rude man in a striped shirt bikes past you. He smells of cigarettes and cafe-au-lait. Somewhere, a mime uses his moustache to make fun of the British. 300 pigeons fly overhead.
Relax. You're experiencing croissant.

想像してごらん。
ストライプシャツを着た無作法な男が自転車で君の傍を通り過ぎる。彼からは煙草とカフェオレの匂いがした。別の場所では、パントマイムの役者が口髭を着け英国人を滑稽に演じている。頭上には 300 羽の鳩が飛んでいる。
おっと、落ち着きなよ。君は今、クロワッサンを食べ、体感したんだ。
※作者の催眠誘導でフランスのカフェを疑似体験…と解釈。
Cookie dough
クッキー生地
v2.016 から
クッキー所持数 5 decillion
Box of maybe cookies (レガシー)を購入
100 decillion 生産倍率 +4% Bursting with infinite potential, but can also be eaten as is. Arguably worth the salmonella.
溢れんばかりの無限の可能性を秘めているが、そのままでも食べられる。ほぼ間違いなくサルモネラ菌に中る程度の価値はある。
※市販の生食用クッキードゥは、熱処理加工済み小麦粉と低温殺菌済み卵を使用している。
Burnt cookie
黒焦げクッキー
v2.016 から
クッキー所持数 500 decillion
Box of maybe cookies (レガシー)を購入
10 undecillion This cookie flew too close to the sun and is now a shadow of its former self. If only you remembered to set a timer, you wouldn't have this tragedy on your hands...
このクッキーは空の太陽に接近し過ぎて、今や昔の面影はない。君がタイマーセットを忘れてさえいなければ、こんな悲劇は生まれなかっただろうに…
A chocolate chip cookie but with the chips picked off for some reason
何故かチョコチップが抜かれたチョコチップクッキー
v2.016 から
クッキー所持数 50 undecillion
Box of maybe cookies (レガシー)を購入
1 duodecillion 生産倍率 +3% This has to be the saddest thing you've ever seen.
今までで一番悲しい出来事だ。
Flavor text cookie
フレーバーテキストクッキー
v2.016 から
クッキー所持数 5 duodecillion
Box of maybe cookies (レガシー)を購入
100 duodecillion 生産倍率 +4% What you're currently reading is what gives this cookie its inimitable flavor.
君が今読んでいるものは、このクッキーに独自の風味を与えている。
High-definition cookie
高精細度クッキー
v2.016 から
クッキー所持数 500 duodecillion
Box of maybe cookies (レガシー)を購入
10 tredecillion 生産倍率 +5% Uncomfortably detailed, like those weird stories your aunt keeps telling at parties.
ムズムズして落ち着かなくなるほど細部まで赤裸々。例えるなら、君の叔母が井戸端会議で喋り続けるおかしな噂話のように。
Crackers
クラッカー
v2.021 から
クッキー所持数 50 tredecillion
Box of maybe cookies (レガシー)を購入
1 quattuordecillion 生産倍率 +5% These are the non-flavored kind with no salt added. Really just a judgement-free wheat square begging to have bits of ham and spreadable cheese piled onto it, its main contribution being "crunchy".
Toast
トースト
v2.016 から
クッキー所持数 500 nonillion
Box of not cookies (レガシー)を購入
10 decillion 生産倍率 +4% A crisp slice of bread, begging for some butter and jam.
Why do people keep proposing these at parties?

カリッと香ばしい薄切りパンにバターやジャムを添えて。
パーティ会場で皆が口々にこれを勧めてくるのは何故?
※ Toast !:乾杯!
Peanut butter & jelly
ピーナッツバターとジャムのサンドイッチ
v2.016 から
クッキー所持数 50 decillion
Box of not cookies (レガシー)を購入
1 undecillion It's time.
の、時間だよ。
元ネタ
Wookies
ウーキー
v2.016 から
クッキー所持数 5 undecillion
Box of not cookies (レガシー)を購入
100 undecillion These aren't the cookies you're looking for.
君が探しているクッキーはコレじゃない。
※スター・ウォーズシリーズに登場する一種族。テキストはオビ=ワンの台詞「These are not the droid you're looking for」から。
Cheeseburger
チーズバーガー
v2.016 から
クッキー所持数 500 undecillion
Box of not cookies (レガシー)を購入
10 duodecillion Absolutely no relation to cookies whatsoever - Orteil just wanted an excuse to draw a cheeseburger.
クッキーとはこれっぽちも関係ないヨ―Orteil はチーズバーガーを出した言い訳をしたかっただけダヨ。
One lone chocolate chip
たった一粒のチョコレートチップ
v2.016 から
クッキー所持数 50 duodecillion
Box of not cookies (レガシー)を購入
1 tredecillion 生産倍率 +1% The start of something beautiful.
何か美しいものの始まり。
※ Porcupine Tree - The Start Of Something Beautiful
Pizza
ピザ
v2.021 から
クッキー所持数 5 tredecillion
Box of not cookies (レガシー)を購入
100 tredecillion 生産倍率 +5% What is a pizza if not a large, chewy cookie, frosted with a rather exuberant tomato & cheese icing? Not a cookie, that's what.'
Candy
キャンディー
v2.021 から
クッキー所持数 500 tredecillion
Box of not cookies (レガシー)を購入
10 quattuordecillion There are two pillars to the world of sweets : pastries, of course - and candy.
You could make a whole new game just about these, but for now, please enjoy these assorted generic candies.
Skull cookies
骨クッキー
Halloween Season 時に wrinkler を破壊すると低確率で出現する。
Halloween(ハロウィン)のページを参照のこと。
444.444 billion 生産倍率 +2% Wanna know something spooky? You've got one of these inside your head RIGHT NOW.
この気味悪いものを食べてみたいって?まさに今、君の頭の中に一個入っているじゃん。
Ghost cookies
幽霊クッキー
They're something strange, but they look pretty good!
不思議な存在だけれど見た目はとてもかわいい!
Bat cookies
こうもりクッキー
The cookies this town deserves.
この街にピッタリなクッキー。
Slime cookies
スライムクッキー
The incredible melting cookies!
あり得ないほど蕩けそうなクッキーだ!
Pumpkin cookies
かぼちゃクッキー
Not even pumpkin-flavored. Tastes like glazing. Yeugh.
全然カボチャ風味じゃない。グレーズの味だ。ちぇっ
Eyeball cookies
眼球クッキー
When you stare into the cookie, the cookie stares back at you.
お前がクッキーを覗きこむとき、クッキーもまたお前を覗いているのだ。
Spider cookies
蜘蛛クッキー
You found the recipe on the web. They do whatever a cookie can.
蜘蛛の巣にレシピを発見。奴らクッキーと同じ事が出来ちまうのさ。
Christmas tree biscuits
クリスマスツリービスケット
Christmas season 時に Reindeer をクリックすると一定確率で出現する。
Christmas(クリスマス)のページを参照のこと。
252.525 billion 生産倍率 +2% Whose pine is it anyway?
ところで、このモミの木は誰のだ?
Snowflake biscuits
雪の結晶ビスケット
Mass-produced to be unique in every way.
あらゆる点で類い希な大量生産品
Snowman biscuits
雪だるまビスケット
It's frosted. Doubly so.
二つの意味で “Frosted”
※ 「霜で覆われた」と「糖衣の」
Holly biscuits
ヒイラギビスケット
You don't smooch under these ones. That would be the mistletoe (which, botanically, is a smellier variant of the mistlefinger).
これの下でキスはしないで。それは多分ヤドリギの方だよ。(植物学的には、ヤドリギというのは mistlefinger とは少しだけ異なる“臭”族だ)
※ ヤドリギの下では男の子が女の子にキスをしてもいいという言い伝えがある。また “mistlefinger” とは赤ちゃんの足型を使ったヤドリギ風の絵のこと
Candy cane biscuits
キャンディケインビスケット
It's two treats in one!
(Further inspection reveals the frosting does not actually taste like peppermint, but like mundane sugary frosting.)

1本で2つの味が楽しめる!(さらなる調査によって、この糖衣は実際にはミント風味ではなく、ありふれた、ただ甘いだけの代物であることが判明した)
Bell biscuits
鐘ビスケット
What do these even have to do with christmas? Who cares, ring them in!
鐘とクリスマスはセットでなければいけないのか?構うことはない、鳴らしちゃえ!
Present biscuits
プレゼント箱ビスケット
The prequel to future biscuits. Watch out!
未来のビスケットの前段階だ。注意して!
Pure heart biscuits
ピュアなハートのビスケット
Seasonal event が Valentine's day
クッキー所持数 50,000
1 million 生産倍率 +2% Melty white chocolate that says "I *like* like you".
蕩けるホワイトチョコは「とってもとってもとってもとっても 大スキよ」という伝言だ。
Ardent heart biscuits
燃えるハートのビスケット
Seasonal event が Valentine's day で Pure heart biscuitsを購入
クッキー所持数 50 million
1 billion A red hot cherry biscuit that will nudge the target of your affection in interesting directions.
あなたの恋のターゲットがこちらを気にするようにそっと促す、赤熱のチェリービスケット。
Sour heart biscuits
すっぱいハートのビスケット
Seasonal event が Valentine's day で Ardent heart biscuitsを購入
クッキー所持数 50 billion
1 trillion A bitter lime biscuit for the lonely and the heart-broken.
苦いライム風味のビスケットは淋しくて胸が張り裂けそうな人のために。
Weeping heart biscuits
涙のハートのビスケット
Seasonal event が Valentine's day で Sour heart biscuitsを購入
クッキー所持数 50 trillion
1 quadrillion An ice-cold blueberry biscuit, symbol of a mending heart.
氷点のブルーベリービスケット、継ぎ目だらけの心の象徴。
Golden heart biscuits
黄金のハートのビスケット
Seasonal event が Valentine's day で Weeping heart biscuitsを購入
クッキー所持数 50 quadrillion
1 quintillion A beautiful biscuit to symbolize kindness, true love, and sincerity.
おもいやり、誠の愛、正直さを暗示する美しいビスケット。
Eternal heart biscuits
永久のハートのビスケット
Seasonal event が Valentine's day で Golden heart biscuitsを購入
クッキー所持数 50 quintillion
1 sextillion Silver icing for a very special someone you've liked for a long, long time.
白銀のアイシングは、あなたがずっと好きだった特別な誰かのために。
Elderwort buiscuit
エルダーワートビスケット
v2.01 から
Elderwort 収穫時にドロップ(1%) CpS*60*60*2 生産倍率 +2%
・GrandmaのCpS +2%
They taste incredibly taste, even when baked fresh.
焼き立てだというのに、信じられない味がする。
Bakeberry cookies
ベイクベリークッキー
v2.01 から
Bakeberry 収穫時にドロップ(1.5%) CpS*60*60*1 生産倍率 +2% Really good dipped in hot chocolate.
ホットチョコレートに浸すと実に美味しい。
Duketater cookies
公爵芋クッキー
v2.01 から
Duketater 収穫時にドロップ(0.5%) CpS*60*60*3 生産倍率 +10% Fragrant and mealy, with a slight yellow aftertaste.
香り良くて粉っぽく、僅かに卵黄の後味がする。
Green yeast digestives
緑色酵母のダイジェスティブビスケット
v2.01 から
Green rot 収穫時にドロップ(0.5%) CpS*60*60*3 ・GC 報酬(Lucky 等)+ 1 %
・GC 効果持続時間 + 1 %
・GC 出現頻度 + 1 %
・アイテムドロップ率+ 3 %
These are tastier than you'd expect, but not by much.
思ったよりはイケるが、そう大したことはない。
Wheat slims
小麦のうすうすクラッカー
v2.01 から
Baker's Wheat 収穫時にドロップ(0.1%) CpS*60*30 生産倍率 +1% The only reason you'd consider these cookies is because you feel slightly sorry for them.
こいつをクッキー扱いするワケは、なんだか少し不憫だから。他に特に理由はない。
※ナビスコの全粒粉クラッカー「Wheat Thins」 。ヘルシー系の塩味で、ゲームでは恐らく初の甘くないフレーバー。
Dragon cookie
ドラゴンクッキー
「ドラゴンクッキーを焼く」を実行する。
Dragon training(ドラゴントレーニング) 参照のこと。
70 quadrillion 生産倍率 +5% Imbued with the vigor and vitality of a full-grown cookie dragon, this mystical cookie will embolden your empire for the generations to come.
クッキードラゴン完全成体の生命力と成長力を宿す神秘的なクッキーは、君の帝国を末代まで煽り勢いづかせるだろう。
Milk chocolate butter biscuit
ミルクチョコレートバタービスケット
すべての設備を 100 個以上所持する 1 sextillion 生産倍率 +10% Rewarded for owning 100 of everything. It bears the engraving of a fine entrepreneur.
全ての施設を 100 個所有した栄誉の証です。偉大な起業家が彫られています。
Dark chocolate butter biscuit
ダークチョコレートバタービスケット
すべての設備を 150 個以上所持する 1 septillion Rewarded for owning 150 of everything. It is adorned with the image of an experienced cookie tycoon.
全ての施設を 150 個所有した栄誉の証です。経験豊富なクッキー界の大物の像で飾られています。
White chocolate butter biscuit
ホワイトチョコレートバタービスケット
すべての設備を 200 個以上所持する 1 octillion Rewarded for owning 200 of everything. The chocolate is chiseled to depict a masterful party magnate.
全ての施設を 200 個所有した栄誉の証です。チョコレートには、堂々たる社交界の大御所が彫られています。
Ruby chocolate butter biscuit
ルビーチョコレートバタービスケット
すべての設備を 250 個以上所持する 1 nonillion Rewarded for owning 250 of everything. Covered in a rare red chocolate, this biscuit is etched to represent the face of a cookie industralist made mad with power.
全ての施設を 250 個所有した栄誉の証です。希少な赤チョコレートで覆われています。このビスケットには、力に狂い己を見失ったクッキー実業家の顔を表現したエッチングが施されています。
Lavender chocolate butter biscuit
ラベンダーチョコレートバタービスケット
v2.003 から
すべての設備を 300 個以上所持する 1 decillion 生産倍率 +10% Rewarded for owning 300 of everything. This subtly-flavored biscuit represents the accomplishments of decades of top-secret research. The molded design on the chocolate resembles a well-known entrepreneur who gave their all to the ancient path of baking.
全ての施設を 300 個所有した栄誉の証です。この捉え難い風味のビスケットは、数十年に渡る極秘研究の成果の象徴です。チョコレートに象られた肖像は、いにしえの菓子焼き道に己の全てを捧げた著名な起業家に酷似しています。
Synthetic chocolate green honey butter biscuit
合成チョコレート翠緑蜂蜜バタービスケット
v2.01 から
すべての設備を 350 個以上所持する 1 undecillion Rewarded for owning 350 of everything.
The recipe for this butter biscuit was once the sole heritage of an ancient mountain monastery. Its flavor is so refined that only a slab of lab-made chocolate specifically engineered to be completely tasteless could complement it.
Also it's got your face on it.

全ての施設を 350 個所有した栄誉の証です。
このバタービスケットの製法は、かつては、とある古い山上修道院だけに伝わる門外不出の遺産でした。その味はこの上なく上品で、完全な無味無臭に特別に設計加工されたラボ製の板チョコレートでなければ、この完璧なフレーバーの再現は不可能でしょう。
更に、このビスケットにはあなたの顔が彫ってあります。
Royal raspberry chocolate butter biscuit
ロイヤルラズベリーチョコレートバタービスケット
v2.01 から
すべての設備を 400 個以上所持する 1 duodecillion Rewarded for owning 400 of everything.
Once reserved for the megalomaniac elite, this unique strain of fruity chocolate has a flavor and texture unlike any other. Whether its exorbitant worth is improved or lessened by the presence of your likeness on it still remains to be seen.

全ての施設を 400 個所有した栄誉の証です。
かつては誇大妄想狂の権力者にだけ提供されていた、このフルーティチョコレート独自の特性として、他には全く無い風味と舌触りがあります。その法外な価値が、チョコレートの表面に描かれたあなたの肖像画によって上がるのか下がるのか…今はまだ不明です。
Ultra-concentrated high-energy chocolate butter biscuit
超凝縮高エネルギーチョコレートバタービスケット
v2.01 から
すべての設備を 450 個以上所持する 1 tredecillion Rewarded for owning 450 of everything.
Infused with the power of several hydrogen bombs through a process that left most nuclear engineers and shareholders perplexed. Currently at the center of some rather heated United Nations meetings. Going in more detail about this chocolate would violate several state secrets, but we'll just add that someone's bust seems to be pictured on it. Perhaps yours?

全ての施設を 450 個所有した栄誉の証です。
水素爆弾 2, 3 発分のパワーを、この一枚に注ぎ込みました。原子力技術者および株主ほぼ全員を困惑させてきましたが。目下、国際会議の中心でかなり白熱した論議が展開中です。このチョコレートに関し更に説明しようものなら、幾つかの国家の機密に抵触する恐れがあります。しかし、誰かの肖像が描かれている事は確かな様子。恐らくは、あなたの?
Pure pitch-black chocolate butter biscuit
純然たる漆黒のチョコレートバタービスケット
v2.0109 から
すべての設備を 500 個以上所持する 1 quattuordecillion Rewarded for owning 500 of everything.
This chocolate is so pure and so flawless that it has no color of its own, instead taking on the appearance of whatever is around it. You're a bit surprised to notice that this one isn't stamped with your effigy, as its surface is perfectly smooth (to the picometer) - until you realize it's quite literally reflecting your own face like a mirror.

全ての施設を 500 個所有した栄誉の証です。
このチョコレートは高純度で瑕疵一つ無い為、それ自体は色を持たないものの、代わりに周辺物の外観を何でも映し込んでしまいます。完璧なまでに滑らか(ピコメートル単位)な表面には、いつもの自身の肖像の刻印が無いことに些か驚き訝しむあなた ― ですが、程なく自分の顔が寸分違わず鏡の如く反映されているのを深く理解するのです。
Birthday cookie
バースデークッキー
v2.0042 から
クッキー所持数 5 octillion 100 octillion 生産倍率クッキークリッカーの存続年数毎に+1%
(現在6%)
Thank you for playing Cookie Clicker!
-Orteil

クッキークリッカーで遊んでくれてありがとう!
- Orteil

名称 アイコン 出現条件 価格 効果 フレーバーテキスト