アメリカ隊に対して

2010年のエベレストで栗城と同時期に登っていたアメリカ隊が登頂に成功した後、
twitterで「アメリカ隊の登頂は捏造」というデマを流す。
その後、twitterのつぶやきを消して公式には何の訂正も行わずに沈黙している。

アメリカ隊登頂(2010年10月15日) YoutTube動画 
http://www.youtube.com/watch?v=KNHb-_PZ4tQ
http://www.youtube.com/watch?v=s8Vxyt-H1JQ

@kurikiyama 栗城史多
ネパールの関係者から連絡がきて、同時期にいたアメリカ隊が本当は登頂していないそうです。
登頂証明書を発行するネパール観光省がアメリカ隊の登頂を認めておらず、証明書を出していない。
そして、担当のサーダーが音信不通。噂では聞いていたけど、本当だった。

woodnote2010 Yocchy
@kurikiyama アメリカ隊のメンバーと思われる方が、twitterで証明書も持っているとつぶやかれています。
もしかしたら、何か誤解や誤った情報が流れたということはありませんか?誤解が誤解を呼んで、悪循環が始まりそうで心配です…

日本語で言い訳(自分の非は一切認めない)

On Tuesday 2nd November 2010, @kurikiyama said:
そうですね。信頼しているネパールのエージェントからの連絡を聞いただけなので、登頂証明書を出している観光省に直接聞いてみます。

更に言い訳を重ねる

伝言ではないです。エージェントが観光省とエリザベスホーリーに確認して僕に連絡が来ました。現地に行った仲間は納得がいかないようです。
最後は、僕が直接聞いて確認します。RT RT @blkzbr 伝聞で人の行為を否定する発言は?です

でも、その裏ではこっそりエリック・ラーセンに直接謝罪していた

@ELexplore Eric Larsen
@kurikiyama apologizes for making false accusations about our Everest summit. Thanks but he shouldn't have said anything in the first place.

確認結果まだか? 栗城はこのまま逃げる気か?
確認したなら、アメリカ隊は登頂していたのか、していなかったのか伝えるべきだろ!
栗城は自分の発言に責任を持つべき!

@kurikiyama 栗城史多
そして、担当のサーダーが音信不通。噂では聞いていたけど、本当だった。

   ↓

@ELexplore Eric Larsen
Crazy tweet from @kurikiyama accuses me and my team of no Everest summit.
Yeah, right! We all know who made it to the top and who didn't!

pingapinga 龍之介
@ELexplore kurikiyama dosen't accuse you. He explained the situation of you and your team.

@ELexplore Eric Larsen
@pingapinga He does not know the situation. There is no situation.
I have summit shots, gps points, video AND certificate from Nepal tourism

エリックの登頂に関して栗城がそのソースとしていたエリザベス・ホーリー女史側(Himalayan Database社)にメールで確認し
以下がその回答

We have no reason to believe that Eric Larsen did not summit Everest.
『エリック・ラーセンのエベレスト登頂については何らの疑問の余地はない』
Regards,
Richard

Quoting

Dear Sir,

I appreciate that your accurate record on Himalayan mountaineering.

I would like to ask the record about Eric Larsen who got to the summit of Everest this October.

A Japanese climber Nobukazu Kuriki doubted Eric's expedition.
He said,"Our agent in Nepal asked Nepal Tourism and Elizabeth Hawley,the certificate has not to be issued for him.
It turned out to be true that he did not reach the summit."on Twitter several days ago.
On the other hand Eric denied what Kuriki said,then he protested against Kuriki's tweet.
Eric said that he has got the shots,movies,GPS on the summit in addition he has the certificate.
After all Kuriki apologized him,but he does not withdraw the statement,just deleted it.
As he has five thousands twitter followers,in Japan some of them still believe that Eric's expedition is fake.

So I would like to know the expedition is disputed or not in your company at this moment.

I am looking forward to your reply.

Best regards,
最終更新:2012年05月28日 01:18
添付ファイル